Vriendelijk op en top - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu Vriendelijk op en top - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu

Vriendelijk op en top

Blijf op de hoogte en volg paul-Anita

16 Oktober 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Bedankt voor de lieve reacties,! Aan Hilde, Super het nieuws van Donna,Hij zal zich zo thuis voelen. Bedankt!!!

De vlucht van Sao Paulo naar BA verliep vlot, Voordat we instapten boekten we nog snel de bustickets naar Paraty ( omgeving Rio de Janeiro ) voor 2 november.

We vlogen met Lan Airlines , hoe tevreden we waren over KLM des te meer euforisch zijn we over Lan,
Wat een service!!!
Vriendelijk, comfortabel, bijna een nieuw vliegtuig bracht ons in 3 uurtjes naar BA.

We stapten relaxed uit onder een stralend lentezonnetje.
Onze vakantie kan beginnen. ..

Buenos Aires, “ Het Parijs van Zuid-Amerika “
Tango, tango en nog eens tango.
God is overal, maar hij ontvangt alleen in Buenos Aires. Althans dat beweren de porteños.

Aankomst in het hotel ,een prachtig oud koloniaal gebouw, met bijpassende tango school. Iedere kamer was versierd met schitterende tangotaferelen., antieke meubels , tot in de details afgewerkt.
Het heeft me veel zoekwerk gekost om een typisch hostal te vinden, maar dit overtreft alles,
Soms mag het wel eens wat meer zijn hé!

Buenos Aires,..
Wat een stad,!…Teveel om even te beschrijven…..
Zou zo ergens in Europa kunnen liggen.
Prachtige brede lanen,mooie gebouwen, een ontspannen sfeer.
Super vriendelijk, behulpzame mensen, lopen gewoon met je mee, hier zonder bedoelingen.
De stad is zoals vele Zuid-Amerikaanse steden gebouwd in een dambord patroon, zodat je,, je vrij snel kan orienteren.
Het openbaar vervoer is zo simpel als….
Bussen, metro een fluitje van een cent, het heeft ons heel wat kilometers loopwerk gespaard.

En.. Weeral feest hier“”Dia de los Bolivianos”” lijkt wel of ik hier iets mee heb,
Wat een optocht,! Vroegtijdige Carnaval????
In ieder geval alle vormen, Dik, dun, kortgerokt.jong en od.
Bij navraag blijkt dat er ontzettend veel Bolivianen in Argentinie vreedzaam langs elkaar wonen.
Geen Boliviaans blok hier te bespeuren

We bezochten de alombekende , maar arme wijk La Boca met eveneens het Caminito, de heimat van Diego Maradona, en waar Aristoteles Onasis zijn fortuin stilaan heeft vergaard.

De Antiek markt “La Telma”, moet lukken dat we daar enkele Napoleon beeldjes zien staan welke onze pa ook had,

Het kerkhof “Recoleta“ met het graf van Evita Peron>
Etc……

Wist je;
Dat een glas wijn hier echt een glas is,, gevuld zoals een bier glas.
Biefstuk hier ohhhhhh zo lekker mals is.
Een polo wedstrijd en heel spektakel is.
Dat de Argentijnen echte hondenvrienden zijn.

Morgen op naar Salta (Noord -Argentinie)
Joepie! En terug met Lan Airlines>

• 16 Oktober 2012 - 10:26

Chris:

Echt leuk om jullie op deze manier een beetje te volgen.
    Wat een contrast met hier.
    Zon en vrolijkheid ginder, hier somber en grijs.
    Geniet maar verder!
    Chris

• 16 Oktober 2012 - 10:49

Hilde Knevels:

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ik ben jaloers op jullie!!!! Geniet er dubbel en dik van !!!
    x Hilde

• 16 Oktober 2012 - 11:08

Marleen:

hoi paul en anita, fijn dat t allemaal zo super is, nu kan je samen met paul nog s lekker dansen daar :)
    wees voorzichtig en vele groetjes.
    zal ma alles doorgeven.
    marleen x

• 16 Oktober 2012 - 20:13

Linda:

Fijn om lezen. Zo genieten wij een beetje mee. De foto's zijn ook tof!
    Dien ouwe kan nog lekker tango dansen!
    Anita en Paul, amuseer jullie!
    Groetjes
    Linda

• 18 Oktober 2012 - 00:28

Jos En Chris En Anniek:

leuk voor jullie om dit allemaal te zien en te beleven.Dit is een reis om waarschijnlijk nooit te vergeten,geniet maar van alles wat je beleeft.Denk elke dag aan jullie en mis die lieve Nietje ook wel! Nog vele lieve groetjes en een dikke kus van ons allen. XXX

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

eindelijk

Eindelijk is het zover na heel wat wikken en wegen gaan we onze vorige reis proberen afmaken……

De herinneringen zijn er maar we geloven in het positieve, goodbye to the past, welcome to the future………

De route Neerpelt - Antwerpen hoeft geen uitleg.
Van hieruit ging het met de Thalys in een uurtje naar Schiphol, daar stond de hotelshuttle netjes te wachten en om 21uur arriveerde we in hotel De Valk. Een megagroot hotel wat ons dan ook meteen in vakantie stemming bracht.
Jammer dat het zwembad om 22uur zijn deuren sloot. Dan maar een Hollands pilsje drinken in de bar.

Na een vrij goede nachtrust vertrokken we terug met de shuttle naar Schiphol ,hier ging alles vrij vlotjes.
We ontdekten dat koffers inchecken tegenwoordig een fluitje van een cent is.
Er komen geen mooie KLM dames meer aan te pas.

Dan de pascontrole en op naar Sao Paulo ( Brazilië) eenmaal in het vliegtuig viel er wat stress van ons af.

Hoewel na een uurtje kwam er wind opzetten en was er nog al wat turbulentie maar ook dat ging na een tijdje over.
We landen veilig en wel in Sao Paulo.
Toen we naar buiten wandelde, kwam de hotelshuttle aangereden. Wat een geluk!11

Na een ritje van 20minten kwamen we aan in het hotel,
Snel onder de douche ,doodmoe kropen we in bed en sliepen de clock rond.

Sao Paulo zelf stelt niets voor, een immense grote, afgrijzelijke stad, met veel daklozen.
Het vinden van een leuk café is ons zelfs niet gelukt.
Het is nationale feestdag, dag van de kinderen, hier!!! Nergens zoveel straatkinderen als hier.
Wat ons meteen opviel, waren de ronde en soms mooie achterwerken van de dames.
Amaai! Ze paraderen erop los in hun leggings of hotpants.

Morgen de vlucht naar Buenos Aires.