Salta, la linda, de schone - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu Salta, la linda, de schone - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu

Salta, la linda, de schone

Blijf op de hoogte en volg Paul-Anita

21 Oktober 2012 | Argentinië, Salta

Een hectische bedoening was het in de nationale luchthaven, Bij aankomst stonden er zeker 100 mensen te wachten, de paniek was nabij, maar na wat heen en weer geloop, gevraag, bleek er vertraging te zijn en konden we een half uurtje later vertrekken.

Salta, la linda, de schone, althans dat hebben we gelezen,, maar het was een druk, rumoerig provinciestadje.
Maar eenmaal een douche genomen ziet het er direct weer anders uit.
We bezochten hier de plaatselijke dingen en voor de rest ploften we neer op een schaduwrijk terrasje en aten overheerlijke empañada`s ( soort gevulde deegbakje ) en genoten van een flesje wijn.

De dag nadien namen we een plaatselijke busje naar San Lorenzo, een residentieel dorp met mooie villa’s rondom de heuvels..
Hier bezochten we een Nederlands koppel, Alex en Rijkje, die ik via een forum leerde kennen. Zij baten hier een prachtige pousada uit. Jammer dat we slechts 2 dagen hier zijn.
Super vriendelijke mensen, voor ons leuk om even wat info te krijgen.

Terug in Salta boekten we een 2 daagse tour naar Cafayate.

Afspraak 7 uur , zoals altijd in het zuidelijk halfrond was het 8.30.
Ze moeten hier dringend hun wijzers eens vastdraaien!
We kregen gezelschap van 2 Amerikanen. De oudste 74 jaar was afkomstig van Buenos Aires., onmiddellijk had ik door dat het homo’s waren.
Natuurlijk kon ik het weer niet laten enkele vraagjes te stellen, en ja 21 jaar samen en sedert vorig jaar getrouwd. Super leuke mensen, en volgens ons stinkend rijk.
Ignacio heeft 10 uur aan een stuk gebabbeld, over wat???? In het begin was ik zeer geïnteresseerd maar de omgeving eiste ons helemaal op.
Bryan (echtgenoot)15 aar jonger, vertelde dat het typisch de Argentijnse mentaliteit is.
Argentijnen en Italianen, wat hebben ze gemeen?

We reden 350 km tegen 40 per uur over een onverharde weg naar Cachi en vervolgens naar Cafayate..
Onderweg genoten we van de overweldigende, grillige natuur, met kronkelige wegen, stijgingen, dalingen en bergen die veranderen van structuur, vorm en kleur.

Cafayate is een heel mooie, pittoresk dorpje midden tussen de wijnvelden.
De wijn van Argentinië is of van Cafayate of Mendoza.
We bezochten hier de bodega “Nani“, bekend om de overheerlijke Torentes
Hier begint ook stilaan het Zuid-Amerika gevoel.

‘S avonds gingen we heerlijk eten met bijbehorende wijn>
Argentinië is een echt vleesland, groenten zijn hier precies vijand nummer 1,
Buena, bonita, barata. Lekker, mooi, goedkoop.

Voldaan en doodmoe kropen we in ons bed.
Alvorens te gaan slapen plukte ik nog even een leuk gezegde, welk in de hostal op de muur stond geschreven.

All This moment will be lost like tears in the rain.

Slaapwel……….

• 22 Oktober 2012 - 10:35

Chris:

Zat echt te wachten op weer wat nieuws van jullie. Uiteraard hebben jullie zoveel te beleven dat er geen tijd overschiet om aan de computer te zitten.
    Via jullie verslagen kunnen we toch een beetje sfeer opsnuiven. Moet een geweldige ervaring zijn.
    Hier genieten we momenteel van een mooi nazomertje: temperaturen van rond de 20° en de natuur kleurt herfst. En zo heeft alles zijn charmes.
    Geniet maar verder en hou ons op de hoogte.
    Dikke knuffel.
    Chris

• 22 Oktober 2012 - 17:29

Mariette Hermans+:

Hallo avonturiers,

Het doet goed iets van jullie te horen en weten dat jullie genieten.
    Het eerste verslagje heeft H.M. doorgestuurd dus dat hebben we ook gelezen.
    Wees voorzichtig en maak er nog fijne dagen van.
    Groetjes. Dony en Mariette

• 23 Oktober 2012 - 09:43

Hilde Knevels:

Ben nog steeds héééél jaloers op jullie.....maar gun het jullie van ganser harte!!!!!

Wij zijn vorig weekend door onze kinderen verrast met een weekend Ardennen met het ganse gezin...ook Tom en Carla! Was supergezellig ...nog eens allemaal samen!

Geniet en wees voorzichtig!!!
    x Hilde

Verslag uit: Argentinië, Salta

eindelijk

Eindelijk is het zover na heel wat wikken en wegen gaan we onze vorige reis proberen afmaken……

De herinneringen zijn er maar we geloven in het positieve, goodbye to the past, welcome to the future………

De route Neerpelt - Antwerpen hoeft geen uitleg.
Van hieruit ging het met de Thalys in een uurtje naar Schiphol, daar stond de hotelshuttle netjes te wachten en om 21uur arriveerde we in hotel De Valk. Een megagroot hotel wat ons dan ook meteen in vakantie stemming bracht.
Jammer dat het zwembad om 22uur zijn deuren sloot. Dan maar een Hollands pilsje drinken in de bar.

Na een vrij goede nachtrust vertrokken we terug met de shuttle naar Schiphol ,hier ging alles vrij vlotjes.
We ontdekten dat koffers inchecken tegenwoordig een fluitje van een cent is.
Er komen geen mooie KLM dames meer aan te pas.

Dan de pascontrole en op naar Sao Paulo ( Brazilië) eenmaal in het vliegtuig viel er wat stress van ons af.

Hoewel na een uurtje kwam er wind opzetten en was er nog al wat turbulentie maar ook dat ging na een tijdje over.
We landen veilig en wel in Sao Paulo.
Toen we naar buiten wandelde, kwam de hotelshuttle aangereden. Wat een geluk!11

Na een ritje van 20minten kwamen we aan in het hotel,
Snel onder de douche ,doodmoe kropen we in bed en sliepen de clock rond.

Sao Paulo zelf stelt niets voor, een immense grote, afgrijzelijke stad, met veel daklozen.
Het vinden van een leuk café is ons zelfs niet gelukt.
Het is nationale feestdag, dag van de kinderen, hier!!! Nergens zoveel straatkinderen als hier.
Wat ons meteen opviel, waren de ronde en soms mooie achterwerken van de dames.
Amaai! Ze paraderen erop los in hun leggings of hotpants.

Morgen de vlucht naar Buenos Aires.