Canta !!! - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu Canta !!! - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu

Canta !!!

Door: paulanita

Blijf op de hoogte en volg paul-Anita

17 September 2011 | Peru, Ollantaytambo

NTerug een klein verslagje van de eerste dagen.
Paul heeft veel last gehad van de hoogte, maar gelukkig is het nu een stuk beter.
De eerste dag in Cuzco hebben we het heel rustig gedaan,nu elke inspanning was zowiezo te vermoeiend, je kreeg onmiddelijk hoofdpijn en ademen is moeilijk.er zijn buiten medicijnen wat locale middeltjes die hierbij helpen en dat is mate de coca drinken.Een thee van coca blaadjes, niet echt lekker, vooral de geur. Toch hebben we al heel wat mokken gedronken.We boekten dan ook meteen een tour zodat we alles vanuit een oude omgebouwde tram konden zien, niet onze manier van doen, maar ja een goed alternatief. Cusco is een leuke maar heel touristische stad.Je kan hier gerust een week doorbrengen zoveel is er te bezichtigen.Het ligt op 3600 meter hoogte, dus je zal wel begrijpen waarom alles hier wat langzamer gaat.'S avonds was Paul redelijk ziek en hij was al om 6uur gaan slapen.Ben dan maar alleen wat gaan eten, gelukkig kwam ik daar een Nederlandse mevrouw van rond de 60 tegen,we hadden ze de eerste avond al ontmoet, ze vroeg of ik alleen was en kwam gezellig bij me zitten en zo was het toch nog een leuk uurtje. Ze was helemaal alleen op reis.En zoals iedere Nederlander wist ze veel te vertellen., een beetje spiritueel type.
Vandaag vroeg opgestaan en god zei dank is Paul een stuk beter.Gister hadden we ook meteen een tour geboekt door de heilige vallei. We waren de enige niet spaanstalige in de bus, maar het was een superdag, allemaal leuke mensen. Er zaten Columbianen, Venuzuelianen, Argentijnen en Peruanen op de bus. Een leuke manier als je te laat komt,dan roept iedereen @CANTA@ zo ben je verplicht een liedje te zingen. dus er werd af en toe gezongen.Zelfs de gids zong een liedje omdat ze,ja, te laat was.
Zo zorgden we dat we ruim op tijd waren.
We bezochten de Inca ruines in Pisac,hier moesten we klimmen, wat ons weer zwaar viel. Onze laatste stop is Ollantaytambo een leuk dorp vlak voor de Machu Picchu.
Vanuit hier nemen we morgen de trein naar MP.
Het weer is overdag goed maar eenmaal de zon weg koud. Hier slapen we 2 nachtjes.Het hotel is ook mooi en zuiver, we krijgen zelfs de suite.Fijn,maar het woord suite is er toch een beetje over.Het lijkt wel een balzaal zo groot>
Morgen vroeg om 4.30uur uit bed en dan gaat mijn verlangen in vervulling.
Het bezichtigen van de Machu Pichu.

• 19 September 2011 - 08:54

Marleen Lamers:

Hoi padvinders,

Wat gezellig je mooie verhalen te lezen en je nog eens te horen. Ik voel
    het helemaal aan dat je geniet. Dan
    zal jij ook veel moeten zingen.... wees
    voorzichtig en tot je volgend verhaal.

• 19 September 2011 - 12:37

Mariette En Dony:

Hallo avonturiers, ik lees dat je met volle teugen geniet,hopelijk kan Paul nu tegen de hoogtenverschillen.
    Wij kijken uit naar het volgend verslag.
    Veel plezier en vergeet niet op tijd wat te rusten en te eten.