Wat een dag! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu Wat een dag! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu

Wat een dag!

Door: paulanita

Blijf op de hoogte en volg paul-Anita

21 September 2011 | Peru, Cuzco

Bedankt voor jullie reacties1 Het is ook fijn om deze ervaring te delen.
What a day!!! We moesten om 4.15uur opstaan voor de trein naar Machu Picchu, Nu dat begon goed, stroom utgevallen, en daar stonden we dan in onze Peruaanse suite. Gelukkig hadden we een zaklamp, tanden poetsen, aankleden met een zaklamp.Nu op zich geen probleem, we zijn het te goed gewoon en dat leer je hier wel af, Back to the basic! Alleen moesten we nog een heel stuk lopen naar het treinstation, best wel eng. zonder straatlicht. Gelukkig stonden er op het plein wat tuk-tuks en die bracht ons veilig verder.
Op het treinstation was het al een drukte van jewelste.>Hier namen we de trein naar Aguas Calientes, een piepklein dorpje in de jungle dichtbij Machu Picchu.
Het was een prachtige rit dwars door het Andes gebergte met dichtbegroeide jungle, een kolkende rivier en op de achtergrond besneeuwde bergtoppen. In de trein zaten we tegenover een Nederlander met zijn Braziliaanse vriendin, het leek eerder een zakenman met …
Aguas Caliente een dorp zoals in een western, Hier kochten we onze tickets en stapten op een busje dat ons in 10 minuten naar de top bracht.
En daar… ingesloten tussen hoge toppen lag op een plateau de verloren stad van de Inca’s, “ongelooflijk…adembenemend’ Hier kreeg ik letterlijk de tranen in de ogen. Het is niet te vatten hoe ze daar dit konden neerplanten.
We vroegen aan een gids of we tegen betaling mochten aansluiten en dit was geen probleem, voor 30 sol (10 euro) sloten we aan.
Wederom tussen Argentijnen etc… Die Inca’s ze konden er wat van, Was het louter toeval of … bv. In juni en juli scheen de zon binnen door een raam en dan vormde dat een Inca kruis, Op de 21ste juli was er een schaduw een Inca te zien, De site is gebouwd in een vorm van een condor, een heilig dier voor de Inca’s en nog enkele rareteiten.

De gids vertelde dat dit jaar omwille het 100 jarig bestaan van MP, de koningin van Spanje met de helikopter op de MP is geland. Ze hebben er zelfs een pilaar voor moeten plat leggen. Dit is toch niet te vatten, eerst plunderen de Spanjaarden heel Peru, zelfs Zuid-Amerika leeg en dan wordt madame zo onthaalt.
De zon liet zich maar af en toe zien,.toen ik aan de gids vroeg of het nog zou opklaren? Kreeg ik te horen “ Het weer is als een vrouw,ze verandert voordurend,
Om^6.30 namen we de trein terug naar Ollantaytambo. Het was een aangename rit we zaten langs een over geinteresseerde Braziliaan, die zowel ons als het koppel tegenover ons op een leuke manier uithoorde.
Plotseling kwam daar een verklede joker met wat opzwepende muziek onze cabine binnen en de sfeer zat er meteen in, Eventjes later was er een modeshow door het personeel, ze droegen prachtige truien en jassen van lama wol Wat je achteraf kon kopen. Leuke manier van verkopen.





















  • 21 September 2011 - 08:15

    José Raaijmakers:

    Hallo Steven en Inge,
    Jullie kennen mij helemaal niet, maar ik ben een collega van je moeder Inge.
    Omdat ik zelf in Peru en Bolivia ben geweest is het leuk om jullie te volgen.
    Ik had al gezegd dat jullie toch zeker naar Machu Pichu zouden moeten gaan, maar ik lees nu, dat jullie daar al geweest zijn. Super he? Ja ik kan me helemaal voorstellen, dat je de tranen in je ogen kreeg! Zo indrukwekkend!! Wij waren er bij zonsopgang en dat was ook erg ontroerend.
    Ik begrijp, dat jullie ook naar Bolivia gaan. Daar woont en werkt een broer van mij. Theo werkt in Cochabamba in een project voor straatkinderen `Amanecer`. Mocht je daar komen en het leuk vinden om even contact te hebben met een Nederlander........zijn telefoonnummer is 72257465 GSM. En dan mag je ´m de groeten doen van mij.
    Ook in Bolivia zijn natuurlijk nog veel mooie dingen, bv. de Valle de la Luna bij La Paz en Tiahunaco ook bij La Paz in de buurt.
    Nou, ik wens jullie nog veel plezier en ik zal zeker af en toe kijken waar jullie uithangen!!
    Veel groetjes!
    José

  • 21 September 2011 - 08:38

    José Raaijmakers:

    Sorry,
    Ik dacht dat ik op de site van Steven en Inge zat..............Maar ook jullie veel plezier!!
    José

  • 25 September 2011 - 13:11

    Linda Sijmons:

    Dag Anita en Paul
    Ik was aangenaam verrast met deze verslagen. Dan kunnen wij de reis ook een beetje volgen. Toen jullie pas vertrokken waren dacht ik nog dit in een mail te vragen.
    Jullie maken nogal wat mee. Zo zal 5 weken wel niet te lang zijn.
    Ik bewonder Anita dat ze dit allemaal organiseert en voor mekaar krijgt.
    Wij genieten hier van een nazomertje. Eindelijk!
    Liefste groeten en geniet ervan!
    Robert en Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Zuid-Amerika

Het is bijna zover, nog enkele dagen aftellen en there we go!!!

Recente Reisverslagen:

13 Oktober 2012

dag allemaal

22 September 2011

Cuzco....Puno

21 September 2011

Wat een dag!

17 September 2011

Canta !!!

17 September 2011

goed aangekomen
paul-Anita

Eindelijk is het zo ver, we gaan er aan beginnen; Een lang verwachte droom; Peru, Bolivie, Chili, Argentinie

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 20150

Voorgaande reizen:

26 Januari 2016 - 27 Februari 2016

De parel van Indochina

01 November 2014 - 29 November 2014

Afrika, Hoe ben je, hoe ruik je, hoe voel je?

10 Oktober 2012 - 11 November 2012

eindelijk

14 September 2011 - 20 Oktober 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: