De Deutsche miserie (bahn) - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu De Deutsche miserie (bahn) - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu

De Deutsche miserie (bahn)

Door: Paul-Anita

Blijf op de hoogte en volg Paul-Anita

21 Augustus 2024 | Zwitserland, Bazel

Mijn vervolg van de pelgrimsreis naar Rome is gestart.

Na een lange voorbereiding met meermaals de route bestudeert ga ik terug starten met deel 2 en 3.

Ook wat geïnvesteerd in nieuw en beter materiaal.

De fietstassen zijn zorgvuldig afgewogen en gepakt.

Inclusief de tassen zit ik aan 15 kg waarvan 2,5 kg aan kleding. Niks teveel eerder te weinig.

Paul heeft me na een slapeloze nacht naar Köln gebracht om vandaar de trein naar Basel te nemen op de plaats waar ik vorig jaar eindigde. De reis was geboekt vanuit Aken maar naar meermaals meldingen van uur veranderingen en afgelaste treinen toch maar besloten om dit de skippen en in Köln te vertrekken. . De autorit verliep redelijk even de verkeerde afslag genomen en tenslotte was de binnenstad afgesloten voor verkeer.

Daar begonnen de zenuwen, snel zijstraat ingereden de fiets van de wagen, bagage eraan, dikke knuffel en door richting station dat verliep gelukkig vlekkeloos.

Köln - Mainz , Mainz -Rastatt, hier zou ik een bus moeten nemen tot Baden Baden maar er stond een lange rij mensen en twijfelde of de fiets wel meekon. Daar zag ik een vrouw gepakt en gezakt die op haar telefoon aant kijken was. Snel aangesproken en ze was van Basel, kwam van een fietsvakantie uit Noorwegen, 3000 km in de benen wel met een pedelec maar trappen moet ze ook, 67 jaar.

Een fittere kopie van mezelf. Samen zijn we naar Baden Baden gefietst erg leuk! Zij nam de regionale trein en ik de ICE.

Ongelooflijk hoe ze me geholpen hebben met het in en uitladen van mijn ebike.

De vertragingen erbij genomen, gelukkig had ik daar rekening meegehouden met het boeken van mijn ticket, want ze hadden me gewaarschuwd.

Eenmaal in Bazel reed ik vlekkeloos naar de jeugdherberg waar ik vorig jaar heb geslapen.

Morgen starten we met de 1 ste rit, eerst een welverdiende nachtrust en bekomen van de Deutsche miserie (Bahn).

• 21 Augustus 2024 - 22:03

Mia En Joël :

Nog veel succes toegewenst

• 21 Augustus 2024 - 22:34

Yvonne Van Den Boogaard :

Heel veel veilige km gewenst en het zal weer leuk ,soms spannend maar zeker een reuze belevenis zijn. Leuk om jou te kunnen volgen in jou reis. Toi toi toi. Groetjes Yvonne

• 21 Augustus 2024 - 23:02

Jacqueline :

Zo stoer van jou, heb echt bewondering!!

Hele mooie en veilige reis met mooie ontmoetingen en mooie momenten!![e-1f618]

• 22 Augustus 2024 - 05:20

Daniëlle :

Veilige en leuke tocht gewenst Niet! Bewonderenswaardig!

• 22 Augustus 2024 - 07:49

Karin Saelmans :

Heel veel plezier onderweg. [e-1f642][e-1f643]

• 22 Augustus 2024 - 07:56

Frieda Geuns :

Een hele veilige en fijne reis gewenst! Geniet ervan en...chapeau!!! Ik doe het u niet na [e-1f92d][e-1f603] succes [e-1f340][e-1f4aa]

• 22 Augustus 2024 - 09:08

Linda:

Lang naar uitgekeken, goed voorbereid…

Je bent vertrokken!

Fijn je te kunnen volgen![e-1f970]

• 22 Augustus 2024 - 10:03

Chris:

Succes!

• 22 Augustus 2024 - 11:37

Johan Janssen:

Veel succes nichtje en voorzichtig zijn!

• 22 Augustus 2024 - 15:04

Marie-Jeanne Tutelaars:

Zet hem op Nietje en veel succes ! Respect !!!