De parel van Toscane - Reisverslag uit Firenze, Italië van Paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu De parel van Toscane - Reisverslag uit Firenze, Italië van Paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu

De parel van Toscane

Door: Paul-Anita

Blijf op de hoogte en volg Paul-Anita

02 September 2024 | Italië, Firenze

De Apennijnen …. beter de venijnen.Om 6.30 uur startklaar om aan de klim te beginnen en zeg nu niet dat ik elektrisch fiets. Want het is gewoon keihard zwoegen. Ik dacht ook voor vertrek fiets lekker op stand sport, tralalalala, dat gaat wel lukken, maar de batterij eet ook lekker. 5% omhoog, en dat 55 km lang.

Halleluja!

Tijd om bij te laden.

Tijdens de afdaling gaf me de route fraaie uitzichten over het weidse landschap en zo reed ik Pistoia binnen mijn eerste stad in Toscane met een middeleeuws plein. Ondanks het gezwoeg heb ik genoten van de hele trip.

Hier had ik speciaal een hotel geboekt met zwembad en dat heeft me deugd gedaan. Na wat gegeten en een lekker glas wijn vroeg naar bed om morgen aan de trip naar Firenze te beginnen. Ik fietste over prachtige paden langs kilometers lange plantages van sierplanten etc…door leuke dorpjes naar Firenze.Maar er is hier ook een andere kant een deel van de route ging door het Prato van de Chinezen die allemaal werken in de kleding industrie en worden erg uitgebuit. Onlangs was er nog een documentaire van Rudi Vranckx over op tv.

De temperatuur was weer 35 graden via een gravel pad langs de Arno en het stadspark fietste ik de stad binnen met 73 km op de teller.

En daar…daar stond ik midden in Firenze in een drukte van jewelste aan de Ponte Vecchio.

Wat een gevoel!

Maar ook wat een massa mensen het leek wel of ze hier 5 cruise schepen gedropt hadden.

Pfff…even ging het door me heen om de hele boel te skippen, maar dat zou toch jammer zijn. Ik had me terug een glamping tent geboekt 5 km achter Firenze en dat was een geweldige beslissing. Eerst terug mijn fiets poetsen een duik in het zwembad en daarna de bus naar de stad.

Wat een stad! Hier trek ik een extra dag voor uit. Toch nog even een vriendin en Italië kenster gebeld om te vragen wat ik zeker niet mag missen.

Zo, Vandaag de hele dag Firenze bezocht wel waren de meeste museums gesloten beetje jammer natuurlijk. Dan maar stempeltjes halen in de kerken 9 in totaal een hele uitdaging en belevenis.

Van skip the line in the Kathedraal tot een persoonlijk gebed en zegening van de priester. Het zal me lang bijblijven. Om 8 uur van de zonsondergang gaan genieten op Piazzale de Michelangelo maar al die mensen.

Bangelijk!

Na wat gegeten te hebben op deze luxe camping en met een Belgisch koppel kennis gemaakt te hebben, zij nemen wat kleine overbodige spullen mee na huis ( Bilzen).

Dus ik fiets 1,5 kg lichter.

Morgen via de Chianti streek naar Siena. Rome is stilaan in zicht. We blijven voorzichtig.Lieve groetjes,


  • 03 September 2024 - 00:23

    Conny En Dirk :

    Rome, Here she come !!!! Go Go Go Anita


  • 03 September 2024 - 08:53

    Marianne Beernaert :

    waten beleving geniet er van Anita, de reis van je leven [e-1f60b] sterkte verder groetjes Marianne


  • 03 September 2024 - 09:55

    Mia En Joël :

    Wat een belevenissen! Je bent een moedige meid.Rome is in zicht. Geniet nog van je uitstap en wees voorzichtig.


  • 03 September 2024 - 11:44

    Chris:

    Ondanks enkele minpuntjes tijdens je fietstocht is Italië toch vooral heel mooi hè, zeker de regio waar je nu bent. Geniet ervan. En nog veel goeie moed en succes nu Rome in zicht komt. [e-1f618]


  • 03 September 2024 - 13:46

    Nadine :

    Wat een mooie belevenissen allemaal. Deze ga je nooit vergeten. En Siena...Oooh zo mooie herinneringen aan.. geniet ervan, Rome is in zicht [e-1f495]


  • 03 September 2024 - 18:45

    Arno Smits:

    Goed bezig Anita


  • 03 September 2024 - 18:49

    Marie Jeanne :

    Super, geniet verder van je tocht [e-1f44d]


  • 04 September 2024 - 10:43

    Je Partner. :

    Met jou conditie en door te luisteren naar je lichaam zul je Rome halen.

    Hoe dichter je Rome nadert, hoe meer kans je hebt een mede pelgrim te ontmoeten.

    Op tijd de benen ontspannen om te genieten in de mooiste regio van Italie.


  • 05 September 2024 - 08:18

    Elisabeth :

    Wat een kanjer ben je! Nu op naar het prachtige sint-pietersplein iin Rome!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Pelgrimeren deel 2 en 3

Via de Benjamins op weg naar Rome

Recente Reisverslagen:

10 September 2024

Happy ten top!

08 September 2024

I did it!

07 September 2024

A day in Heaven

05 September 2024

Strada Bianche

02 September 2024

De parel van Toscane
Paul-Anita

Eindelijk is het zo ver, we gaan er aan beginnen; Een lang verwachte droom; Peru, Bolivie, Chili, Argentinie

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 23789

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2024 - 21 Augustus 2024

Pelgrimeren deel 2 en 3

26 Januari 2016 - 27 Februari 2016

De parel van Indochina

01 November 2014 - 29 November 2014

Afrika, Hoe ben je, hoe ruik je, hoe voel je?

10 Oktober 2012 - 11 November 2012

eindelijk

14 September 2011 - 20 Oktober 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: