Soms zit het even tegen. - Reisverslag uit Padenghe sul Garda, Italië van Paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu Soms zit het even tegen. - Reisverslag uit Padenghe sul Garda, Italië van Paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu

Soms zit het even tegen.

Door: Paul-Anita

Blijf op de hoogte en volg Paul-Anita

28 Augustus 2024 | Italië, Padenghe sul Garda

Ik was nog aan het twijfelen of ik in mijn mooie glampingtent een 2de nacht zou blijven. Maar er liep een brug van de autostrade boven en dat had ik geweten.

Christel, de Nederlandse mevrouw, stuurt een appje of ik niet naar Bergamo kom om daar gezellig te gaan eten. Het is op mijn route en twijfels om hier te blijven zijn onmiddellijk weg. Om 13 uur spring ik op mijn fiets en hup snel naar Bergamo ( 55km ) stelt al niet meer zoveel voor. Het pad loopt langs de rivier de Addo,lieflijk landschap maar de weg is zo slecht dat genieten achteraan hinkt. Ondertussen heb ik al begrepen dat de Italianen de fietspaden niet hebben uitgevonden.

Het is een wir war van paden die plots zomaar stoppen en hup weer rechtsomkeer maken. Dat ik op het heetst van de dag vertrok, heb ik geweten bij 39 graden.

Tenslotte nog een klim van 13% geloof me dat is heel veel.

Ik fietste Bergamo Alta binnen steil omhoog maar mooi.

‘s avonds alvorens het eten nog even door de straatjes van Bergamo Alta gedwaald en de stadis een citytrip waardig.

Christel en ik hebben een gezellige avond gehad met lekker eten en uitstekende wijn.

Maar de nacht….

Aan de kamer was niks op aan te merken: die was nieuw, mooi en zuiver maar om 3 uur in de nacht komen er 3 jongeren binnen die ontzettend kabaal maken: zingen, muziek, etc…

Wat doe je dan als vrouw alleen?

Mijn hart klopte er bijna uit van de angst. Je begint van alles te denken. Zo erg dat ik de telefoon van de politie al had op gezocht. Ik heb om 5.30 mijn valiezen stilletjes klaar gemaakt en om 6.30 zat ik al op mijn fiets richting Gardameer, een tocht van 100 km. De rit was weer op zijn Italiaans….gaat dat zo nog 750 km zijn?

4,5 km voor ik in het hotel aankom begeeft mijn fiets het, hij trekt niet meer op.

Zou het de batterij zijn?

100 meter ervoor zag ik een manège, ik ben daar maar even gaan vragen om te laden.

Grote poort met slot en grendel, jonge mannen die in en uit het zwembad ploffen. Een jonge vrouw komt open doen en ze gaat even vragen of het mag.

Ze waarschuwt me meteen dat ik mijn fiets niet alleen mag laten want het zijn ex-gedetineerden die van alles kunnen gebruiken.

Dat ook nog…. even heb ik er genoeg.


  • 28 Augustus 2024 - 21:53

    Karin Saelmans :

    Amai, dat is pas een avontuur..

    Knap van jou dat je dat nog aandurft.

    Succes voor de volgende rit. [e-1f340][e-1f340][e-1f340]


  • 29 Augustus 2024 - 06:07

    Johan Janssen:

    Kop op Anita, dan kan vandaag alleen maar beter zijn! Tot toi


  • 29 Augustus 2024 - 07:24

    Conny En Dirk :

    Wat een reis.. eentje om nooit te vergeten. Morgen een andere dag, een nieuw avontuur. Go Go Go meid


  • 29 Augustus 2024 - 08:36

    Linda:

    Ciao Anita

    Ja… Bella Italia, maar er is ook een ander Italië!

    Toch fijn om dan ook leuke mensen te ontmoeten en eens wat te kunnen babbelen.

    In bocca al lupo…


  • 29 Augustus 2024 - 09:42

    Je Ventje:

    Fijn om te lezen.

    Je kunt trots zijn op jezelf.

    Je mag dan wel uit mijn zicht zijn,

    maar nooit uit mijn gedachten.

    Voorzichtig en zorg goed voor je.

    [e-1f48b][e-1f48b][e-1f48b]


  • 29 Augustus 2024 - 10:58

    Rita Sak:

    Gho wat een avontuur en zo in je ééntje, respect [e-1f4aa][e-1f6b4]‍[e-2640]️toch maar voorzichtig daar.Maar vooral genieten van jou avontuur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Padenghe sul Garda

Pelgrimeren deel 2 en 3

Via de Benjamins op weg naar Rome

Recente Reisverslagen:

10 September 2024

Happy ten top!

08 September 2024

I did it!

07 September 2024

A day in Heaven

05 September 2024

Strada Bianche

02 September 2024

De parel van Toscane
Paul-Anita

Eindelijk is het zo ver, we gaan er aan beginnen; Een lang verwachte droom; Peru, Bolivie, Chili, Argentinie

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 23892

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2024 - 21 Augustus 2024

Pelgrimeren deel 2 en 3

26 Januari 2016 - 27 Februari 2016

De parel van Indochina

01 November 2014 - 29 November 2014

Afrika, Hoe ben je, hoe ruik je, hoe voel je?

10 Oktober 2012 - 11 November 2012

eindelijk

14 September 2011 - 20 Oktober 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: