Een herkansing - Reisverslag uit Vignola, Italië van Paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu Een herkansing - Reisverslag uit Vignola, Italië van Paul-Anita Hermans - WaarBenJij.nu

Een herkansing

Door: Paul-Anita

Blijf op de hoogte en volg Paul-Anita

30 Augustus 2024 | Italië, Vignola

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de mailtjes, appjes etc…

De ex-gedetineerden hoorden dat een Belgische vrouw haar e-bike aan het bijladen was.

Ze kwamen kort kennismaken en al snel ontstond er een babbel.

Een beetje medelijden ging door me heen, zeker toen een Duitser zijn verhaal deed.

Ik had de indruk dat mijn babbel hem wat opkrikte en na een dikke handdruk vertrok ik.

De volgende 4 km ging naar Desenzano del Garda, een leuk plaatsje aan het meer.

Hier wil ik 2 dagen blijven maar toen kreeg ik te horen dat het hotel vol was..

Ik nam een redelijk goed ontbijt en met zoals geweten een heleboel zoetigheden.

Het was een rustige tocht met veel stops en ook nog 2 hotels aangesproken voor een overnachting maar augustus is overal full, of je hebt ouwe boel of luxe.

Tenslottenog een stop bij de fietsenmaker voor een checkup en na het bijpompen van de banden en smeren van de ketting, vraag ik de rekening en het kost: Niente!

Waarom: “ I love women “ en ik: “ Oh yes, I love man “

Ondertussen hadik vernomen dat er een mooi fietspad loopt van Peschiera del Garda naar Mantova.

Of dat waar is wilde ik weten?

Ik geef ze een herkansing.

inderdaad!

Waarschijnlijk is iemand van verkeer en wegen regio Lombardije een verre neef gaan bezoeken in ons mooie Limburg.

Het fietspad loopt langs de rivier de Mincio. Na een 30 km kom ik aan in het prachtige Borghetto sul Mincio, blijkbaar een van de mooiste dorpjes van Italie.

Het dorpje bestaat uit een handvol huizen die zijn gebouwd rondom een aantal watermolens.

Adembenemend!

Mijn weg vervolgde zich naar Mantova maar de hitte is niet te verdragen en hoe graag ik ook Mantova wou bereiken, ik had de kracht en fut niet meer.

Gelukkig bestaat er booking.com en een hotel met goede reviews en prijswaardig bevond zich 7 km verder.

Oeps, wat was ik blij toen ik daar onthaald werd door een aardige Nona.

Sorry, ik ben welles ook al een Nona, maar zij fietst niet naar Brussel!

Die avond heb ik de lekkerste pasta ooit gegeten.

Ravioli gevuld met appelsien.

Wat een combinatie!

Het ontbijt is weer zoet zoals de Italianen.

Om 7 uur zat ik op de fiets voor een tocht van122 km door de Povlakte.

Niet het interessantste gebieden het zou weer zo warm worden.

Graag had ik dit met Christel gefietst, maar zij ligt met haar tentje aan een verkoelend zwembad in Sirmioni.

Om9 uur rol ik Montavo binnen:

Een mooie Italiaanse stad!

Ik sta perplex!

Even mijn stempel halen in de Duomo en kort de stad verkend.

Mooi, maar anders zoals de vorige.

Maar dan!

Zoals ik schrijf, ben ik wat bang voor de Povlakte alleen te fietsen en ik heb 2 toeristen met bagage aangesproken, maar ze namen allen een noordelijke richting. Dus ik besluit om de lange tocht verder te zetten.

Mantova uit fietsen was niet moeilijk maar na enkele kilometers, dat had ik ook gelezen, kom ik op een pad van amper 20 cm breed ( zie foto ) midden door een dicht begroeid woud en na enkele kilometers ligt daar helemaal voor me een omgewaaide boom.

Pfff….pelgrimeren?

Ik probeerdemijn fiets er over te krijgen maar….mijn fiets beschadigd enmijn benen tot bloedens toe.

Bloed, zweet en bijna tranen.

Ik had het gehad.

Via Google maps zocht ik een andere weg maar deze kwam langs woonwagenkampen .

Pfff… dit wil ik niet! Ik maak rechtsomkeer naar het station om te kijken voor een andere oplossing.

Daar, hier zit ik lekker ontspannen in de trein voor een stuk van 60 km .

Welgekomen!

Bij het uitstappen komen meteen 2 marginalen op me af voor geld.

Ik stond juist voor de lift en ze wilden er mee in.

Mij niet gezien!

Direct de deur geblokkeerd met mijn fiets en naar onder.

Dat zijn van die momenten dat je zou willen dat er iemand bij je is, hoewel het alleen zijn me alleen maar opportuniteiten geeft.

Modena is de stad van Luciano Pavarotti en de Ferrari fabriek en tevens museum.

Ook hier had ik weinig van verwacht maar de stad heeft me verrast.

Dan besloten om de route terug op te pikken en nog een 35 km te fietsen ondanks de hitte.

Op dit gedeelte staan km na km graan soms al afgedaan.

Brood en wijn,nog iets?

Hier zit ik nu te genieten van een lekkere pasta en een halve liter Lambrusco:.

Slapen zal ik wel?

De pilletjes helpen ondertussen.

Tot een van deez!

De Apennijnen zijn al in zicht dus de benen gaan weer afzien.Morgen richting Pistoia en overmorgen hopelijk enkele dagen sightseeing in Firenze

Welterusten,


  • 31 Augustus 2024 - 08:41

    Conny De Leebeeck :

    Conny en Dirk


  • 31 Augustus 2024 - 08:42

    Conny En Dirk :

    Super women.[e-1f44d][e-1f44d][e-1f44d][e-1f44d]


  • 31 Augustus 2024 - 12:09

    Linda:

    Ja Anita, je maakt wat mee! Het is eigenlijk moeilijker dan ik me had voorgesteld.

    Het is echt een hele onderneming…

    Maar als ik die Italiaanse plaatsen hoor, bloedt mijn hart [e-2665]️… het moet allemaal wondermooi zijn…


  • 31 Augustus 2024 - 12:25

    Hildegart Van Baelen:

    mooi om te lezen maar om te fietsen is toch iets anders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Vignola

Pelgrimeren deel 2 en 3

Via de Benjamins op weg naar Rome

Recente Reisverslagen:

10 September 2024

Happy ten top!

08 September 2024

I did it!

07 September 2024

A day in Heaven

05 September 2024

Strada Bianche

02 September 2024

De parel van Toscane
Paul-Anita

Eindelijk is het zo ver, we gaan er aan beginnen; Een lang verwachte droom; Peru, Bolivie, Chili, Argentinie

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 23789

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2024 - 21 Augustus 2024

Pelgrimeren deel 2 en 3

26 Januari 2016 - 27 Februari 2016

De parel van Indochina

01 November 2014 - 29 November 2014

Afrika, Hoe ben je, hoe ruik je, hoe voel je?

10 Oktober 2012 - 11 November 2012

eindelijk

14 September 2011 - 20 Oktober 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: